יום ראשון, 30 באוגוסט 2015

הטלפון הנכון

תמיד אנשים פנו אלי ביעוץ בנושאים טכנוליגים כאשר התלבטו בנושאי בחירה ״נכונה״ עבור מוצר טכנולגי כזה או אחר. אף אחד לא רוצה לצאת פראייר, לקנות יקר או מוצר שלא מתאים עבורם סתם כי הפרסומות או החברה אומרת להם שזה מה שהם צריכים או אמורים לרצות. אני משתדל במצבים אלו לתת עצה או כיוון לגבי מה השיקולים שצריך לחשוב עליהם כמתחילים את המחקר המפרך והאינסופי. למרות שלרוב אני מתפתה, עושה בעצמי את המחקר, וחוזר לאותו חבר עם תשובה חד משמעית. כי בסופו של יום זה מה שאנשים רוצים, תשובה חד משמעית. זה עוזר לאנשים להרגיש שאין התלבטות, ושאם קיימת אחת, והם לא מרוצים זה לא בגללם, אלא גיא סרי אשם. ואני סבבה עם לקחת את האשמה, אם זה עוזר לכם לכאוס עלי ולא על עצמכם :).

אז בעצם מה הולך להיות כתוב פה?

שתי קבוצות של דברים:
1. רשימה חד משמעית מתעדכנת שכוללת רשימה של מוצרים לפי קטגורייה שביעני נכונה למי שאני ארשום שמתאים עבורו. כל הנותר עבור הקורא היא לראות למי הגדרתי שהמוצר מתאים ולדעת מה הוא המוצר הנכון בשבילו. (למשל טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים, שעונים חכמים, מיקרוגל? לא יודע כל מה שאני אמצא את הזמן לחפור בו במקרה ויתחשק לי לכתוב עליו).
2. מדריך המסביר איך ולפי איזה שיקולים אני מבצע את מערכת ההחלטות שדרכה אני מגיע לבסוף להחלטה, כך שניתן בעצם להכניס בעצמכם את השיקולים הספציפים שלכם ולבצע את המחקר בעצמכם ולקבל בעצמכם. אני לא ממליץ אבל אם מישהו מתעקש אז שיהיה;)

אז טלפונים:

1. Nokia 105
Nokia 105
למי מיועד: כל מי שצריך טלפון בלבד לשיחות ולשליחת וקבלת סמסים בלבד, זה כל מה שהוא יודע לעשות, אבל הוא זול מאוד, הוא קל מאוד ואת משימות אלו הוא עושה מצויין. מכשיר זה לא מגיע להחליף סמרטפון למי שמרגיש שהוא צריך אבל הוא מגיע עם תכונה מיוחדת שהופכת אותו לטלפון האולטימטיבי לטיולים ולחירום - הסוללה שלו מחזיקה נצח- בכל קנה מידה שאתם מכירים, 35 ימים זמן המתנה תיאורתי - משמע בערך חצי מזה או פחות בשימוש סביר. וזה המון! אין לו אינטרנט אין לו מוסיקה אין לו מצלמה והוא עולה כ100₪ במקומות הזולים. מצויין לילדים שהוריהם מתעקשים שיהיה להם טלפון, אנשים מבוגרים ללא דרישות ספציפיות או כמו שכבר אמרתי, טיולים.


2. Google Nexus 5

  המנצח - Nexus 5
Nexus 5 - מגיע גם באדום
מכשיר הסמרטפון האידיאלי. תכונותיו הטכניות הן מבחינת מצלמה, סוללה, התעדכנות מערכת ההפעלה, מהירותו, רזולוציית ואיכות המסך ואפילו שרידותו בנפילות, הם חריגה סטטיסית ביחס למחירו. כל מוצר מתחרה עם אותו המחיר לא יתן את אותם יתרונות שניתן לקבל ממנו (תוך התחשבות בכל השיקולים), אלא יהיה נחות לעומתו, כמו כן כל מוצר בעל אותן תכונות מצויינות כמו שלו יהיה יקר בהרבה ממנו בעשרות אחוזים לעיתים. ולכן המסקנה ברורה. אם אתה או את מעוניינים בכמשיר סלולרי חכם הכולל את כל מגוון האפיליקציות והעיצוב הקיימים היום, זהו המכשיר לקנות. אוסיף ואומר ששיקול הכסף אינו הגורם המנחה פה אפילו, גם אם ברשותכם סכום כפול מזה הדרוש על מנת לקנותו עדיין הייתי ממליץ עליו. מי שלא מסכים איתי מוזמן להיפגש איתי לקפה ואני אתיש אותו בטיעונים אין סופיים שיותירו אותו אומלל ומבולבל. :p

(בדומה לאייפון 6+ ישנו גם את הנקסוס 6 שאני ממליץ לאוהבי המסכים הגדולים - תקראו סוגייה זו בהקשרי אייפון ותגיעו למסקנה)
Nexus 6 - לרוב גדול מידי לאנשים ביד, מומלץ להחזיק לפני הקנייה


3. +iPhone 6/iPhone 6

מכשיר מצויין לכל הדעות, עולה השאלה למה לקנות אותו, מה שמחזיר אותו לשאלת למי הוא מיועד, והתשובה היא לשלוש אוכלוסיות עיקריות: *1* מכורים לאפל, אני לא נמנה בקהילה זו אך מכיר אותה היטב והיא לגיטימית לחלוטין בעיני, אלו הם אנשים שמאוד אוהבים מוצרים של אפל, מתחברים לפשטות הממשק, יש להם מק, הם קונים אפליקציות בסטור, הם מעריכים את הגימור הטכנולוגי וסולדים לאנדרואיד. *2* אנשים מבוגרים שעוברים בפעם הראשונה מטלפון סוללרי פשוט לטלפון חכם, אין מנוס מלהגיד את זה, מערכת ההפעלה של אפל למכשירים ניידים הייתה ולנצח תשאר בעלת הממשק הפשוט והאלגנטי ונח ביותר לשימוש, זמן ההסתגלות היינו אפסי הכל אינטואיטיבי ומה שנכון היום יהיה נכון מחר, ולא מתקיים אפקט ה״לאיפה נעלם לי ה(תשלימו את החסר חלק מהותי בממשק כמו אפליקציית הטלפון או כל דבר אחר)? איך אני אמור להסתר עם זה? למה עדכנתי את הטלפון?״ זה פשוט לא קורה, וכשזה קורה זה כל כך מינורי ולא דרסטי. מה שהופך אותו מושלם לקהילה ספציפית זו. *3* כל אדם המרגיש שאנדרואיד זה לא בשיבילו, אולי הממשק לא טבעי לכם, אולי ניסיתם את של חבר או הורה או מכר או אפילו השתמשתם במכשיר אנדרואיד לתקופה וזה לא היה זה, אין ספק המחיר גבוהה אבל זה בהחלט משתלם.
ועכשיו אמירה לגבי האייפון הרלוונטית לגבי כל הקבוצות שציינתי, יתרון גדול הינו, שאם קניתם מכשיר אייפון החדש ביותר שישנו היום - נכון לעכשיו האייפון 6 - אתם יודעים שמערכת ההפעלה שלכם תתעדכן באופן מושלם כשלוש שנים לפחות מקניית המכשיר. וזה משהו שאף מכשיר מאף חברה אחרת לא מבטיח לכם. בתחום זה אין מתחרים, הייחיד שמתקרב לזה הינו סדרת המכשירים של גוגל עצמם, הרי היא סדרת הנקסוס המספקת על הנייר לפחות שנתיים, אך גם זה לא שלוש שנים. ולכן המסקנה פה ברורה.
iPhone 6/6+ אומנות אלקטרונית


כמה מילים על נושא הiPhone 6 לעומת הiPhone 6+ ההבדל הוא רק בגודל, (יש עוד - לא מעניין), ממליץ למי שתוהה, לגשת לחנות שמרשה לגעת, לבקש לשחק עם שניהם - אם לא מצאתם תפנו לשני חברים תכניסו לכיס תסתובבו קצת בחדר, תשבו על כסא, תקומו תתקשרו, תקראו כתבה בYNET או מי ישמע ב"הארץ" ואז תדעו מהו הגודל בשבילכם. 


יש לי חבר טוב שאמר לי והשתכנעתי - שברגע שיש לך טלפון גדול (מה שמכונה פבלט - טבלט עם טלפון) אתה מכור וחייב רק כאלה. ואני מסכים ומאשר. אז שווה לנסות.

2 תגובות:

  1. הצדקת את הכדאיות ה Google Nexus 5 עכשיו אני חייב להמשיך לעקוב

    השבמחק
  2. בעקרון, אין מה לעדכן. עדיין המלצתי לטלפון היא הנקסוסים והאייפונים רק החדשים.
    אנדרואיד: nexus 5x/6p לפי העדפת הגודל.
    אייפון: iPhone se/6s/+6s השוני הוא שעכשיו יש שלושה אפשרויות בתחום האייפון אבל זה פשוט נוגע להעדפת הגודל, הSE הוא הקטן מבינהם ויש לו את העיצוב של ה-5 אבל כל הרכיבים של ה6.

    השבמחק